loading...

كابينت آشپزخانه

كابينت آشپزخانه

بازدید : 179
11 زمان : 1399:2

كابينت آشپزخانه از عناصري هستند كه به دكوراسيون آشپزخانه ها چهره اي متفاوت مي بخشد. كابينت ها انواع و جنس هاي مختلفي دارند كه همين مساله باعث مي شود هر كسي با هر سليقه اي بتواند آن فضايي كه مد نظرش است را پديد بياورد، اما شايد شما هم مثل من اطلاعات كافي در زمينه جنس هاي مختلف كابينت ها نداشته باشيد، اين مطلب قصد دارد تا شما را با انواع و اقسام جنس كابينت آشنا كند، پس تا انتهاي اين مطلب جذاب و كاربردي با ما همراه باشيد.

جنس هايي كه در اين مطلب به شما معرفي مي شوند مي توانند در قسمت هاي مختلف كابينت مثل بدنه و يا درب ها استفاده شده باشند. حتي اين مواد و مصالح مي توانند به صورت تركيبي نيز مورد استفاده قرار بگيرند همه اين تصميم ها به خود شما بستگي دارد.

كابينت هاي فلزي براي دكوراسيون داخلي آشپزخانه

كابينت هاي تمام فلزي، كابينت هايي هستند كه تقريبا نسل شان منقرض شده است؛ اما هنوز هم در بدنه بعضي كابينت ها براي كاهش هزينه از فلز استفاده مي شود. به طور مثال افرادي كه مي خواهند كابينت هاي شان ام دي اف باشد اما در عين حال دلشان مي خواهد كابينت ها برايشان مقرون به صرفه تر تمام شود، بدنه كابينت ها را فلزي در نظر مي گيرند و فقط درب ها را از ام دي اف تهيه مي كنند.

معايب و مزاياي كابينت هاي فلزي

كابينت آشپزخانه فلزي معمولا بعد از مدتي رنگ شان مي رود و نياز به رنگ آميزي مجدد دارند. يكي از بزرگ ترين مشكلات اين كابينت ها هم زنگ زدگي آن ها در مواجهه با رطوبت است در ضمن باز و بسته كردن درب كابينت هاي فلزي سر و صداي زيادي ايجاد مي كند و به همين دليل اين كابينت ها طرفداران زيادي ندارند. تنها مزيت اين كابينت ها قيمت ارزان آن ها است.

كابينت هاي تمام چوب براي آشپزخانه

معمولا افرادي كه مايل به آوردن گرماي سبك روستيك به يك خانه مدرن هستند، به سراغ كابينت هاي تمام چوب مي روند. اين كابينت ها از جمله كابينت هاي جذاب و دوست داشتني اي هستند كه جلوه اي خيره كننده به آشپزخانه شما مي بخشد. البته اين جنس كابينت ها براي خانه هايي به سبك كلاسيك هم مورد استفاده قرار مي گيرند.

مزايا و معايب كابينت هاي تمام چوب

اين كابينت ها بسيار زيبا و پر جزييات هستند و از معايب آن ها تنها مي توان به قيمت بسيار بالاي آن ها اشاره كرد و البته مدت زمان زياد براي آماده سازي و نصب آن ها.

كابينت هاي ام دي اف براي آشپزخانه

ام دي اف ها از ضايعات دورريختني چوب ها به وجود مي آيند و به همين دليل داراي تنوع طرح و رنگ هاي زيادي هستند و همين مساله باعث مي شود تا اين جنس از كابينت ها طرفداران زيادي داشته باشد. البته بايد گفت كه كابينت آشپزخانه ام دي اف توانايي بالايي در هماهنگي با ديگر عناصر و قسمت هاي دكوراسيون خانه دارند و اين به نوعي نقطه قوت شان محسوب مي شود.

بازدید : 133
11 زمان : 1399:2

۱- براي تميز كردن كابينت آشپزخانه و ديگر محصولات ساخته شده از mdf ا از اسفنج مرطوب استفاده كنيد و از بكاربردن اسكاج و شوينده هاي اسيدي جدا خودداري شود، زيرا استفاده از اين مواد به كابينت و يراق آسيب مي رساند . همچنين مي توانيد از يك دستمال نمدار آغشته به مواد شوينده استفاده نمائيد و پس از آن با يك دستمال نمدار چندين بار پاك و در انتها خشك نمائيد.

۲- كابينت و خصوصا صفحه ضد آب باشد نبايد مستقيم در معرض آب قرار بگيرند . در هر صورت رطوبت دشمن چوب است و عمر كابينت را كم ميكند

۳- هرگز دستمال هاي خيس آشپزخانه را براي خشك شدن از دربها يا دستگيره كابينت آويزان نكنيد زيرا تماس طولاني رطوبت با كابينت ، باعث آسيب جدي به آن مي شود.

۴- براي پاك نمودن دربهايي كه قاب پروفيلي mdf يا آلومينيومي دارند، مراقب باشيد مواد شوينده و آب به داخل درز قاب نفوذ نكند. زيرا نفوذ آب به مرور باعث كپك زدگي و ايجاد باكتري و خرابي دربها خواهد شد.

۵- هرگز درب كابينت هاي ديواري را باز نگذاريد. زيرا بخار و گرماي حاصل از پخت و پز باعت آسيب ديدن آنها ميشود .

۶ – درب را بيش از زاويه معمول باز ننمائيد، زيرا رگلاژ درب ها بهم خورده و باعت سائيدگي بين دربها و بدنه خواهد شد. روغن كاري لولاها هر چند وقت يكبار و عدم استفاده از اشياء تيز براي تميز كردن كابيت نيز از مواردي است كه بايد رعايت شود.

۷- براي پاك كردن لك، اثرات دست، جوهر و ماژيك و.. از موادي چون وايتكس ، آستون ، الكل صنعتي، مستقيماً استفاده نشود . زيرا اين مواد مي تواند به سطح روكش دار mdf آسيب برساند . بهتر است از رقيق شده اين مواد با آب استفاده كنيد.

۸- شيشه هاي سركه ، روغن، مربا و ترشيجات را قبل قراردادن در كابينت آشپزخانه كاملا تميز كرده و درب آنها را محكم كنيد . اين مواد باعث لك در كابينت ميشوند .

۹- استفاده از سطح كابينت براي برش مواد غذايي شديدا به آن آسيب وارد ميكند. اينكار علاوه بر خش و ظاهر نا زيبا ،محل مناسبي براي رشد انواع ميكروب و آلودگي هاست كه سلامتي خانوده را به خطر مي اندازد .

۱۰- قابلمه ، و ظروف داغ را مستقيما روي كابينت صفحه قرار ندهيد . همينطور وسايل را با در نظر داشتن وزن انها و ظرفيت كابيت بچينيد و موقيت قرارگيري كابينت تراز باشد.

بعد از انتخاب و نگهداري به ساخت و سفارش ميرسيم . مراحل سفارش و ساخت كابينت آشپزخانه چه روالي دارد ؟

ابتدا طي مشاوره تلفني و يا حضوري توضيحات لازم ، از قبيل طراحي كابينت . نمونه جنس هاي مصرفي در كابينت آشپزخانه از قبيل ام دي اف، هاي گلاس، يراق آلات، سنگ مصنوعي كورين و كوارتز براي صفحه روي كابينت روز بازديد به مشتري نشان داده، تا مشتري بتواند با توجه به نمونه رنگ بندي كابينت خود و جنس آن را انتخاب نمايد. بعد از طي مراحل فوق، پيش پرداخت از مشتري گرفته شده و مراحل ساخت كابينت آغاز مي شود. . پس ازساخت ، كابينت به محل آورده شده و نصب مي گردد.

تعويض درب كابينت ام دي اف با هاي گلاس، تعويض درب كابينت آب خورده، تعمير كابينت، تعمير جاي لولاي كابينت و اضافه كردن طبقات داخل كابينت آشپزخانه از ديگر خدماتي است كه طبق درخواست مشتري انجام مي دهيم.

بازدید : 152
11 زمان : 1399:2

كابينت آشپزخانه از سه بخش اصلي يعني در كابينت ، بدنه كابينت و صفحه كابينت تشكيل شده است.

درب كابينت اولين قسمتي است كه ديده ميشود و علاوه بر انواع رايح درهاي كابينت ، درهاي جديد با ضخامت ۱۸ ميلي متر و روكش پي وي سي و رنگ هاي متنوع در بازار يافت مي شود .

درمورد بدنه كابينت به دو نكته بايد توجه داشت : اول اينكه جنس بدنه كابينت بايد ام دي اف يا نئويان و با روكش ملامينه باشد و نكته دوم اينكه لبه هاي بدنه كابينت نوار كاري شده باشد تا نماي زيبا داشته باشد. متاسفانه در بازار ايران بدنه اغلب از نئوپان با روكش كاغذي و نوار اطويي ساخته مي شود كه كيفيت مناسبي نداشته و توصيه نمي گردند.

صفحه كابينت آشپزخانه را با توجه به نياز و سليقه ميتوان انتخاب كرد. نكته مهم در انتخاب صفحه كابينت اين است كه صفحه كابينت آشپزخانه ، بيشترين تماس را با آب دارد پس بايد از متريال كاملا مقاوم ساخته شود .

صفحه كابينت آشپزخانه بايد چه مشخصاتي داشته باشد؟

همانطور كه در سئوال قبل اشاره داشتم در كابينت آشپزخانه صفحه كابينت بيشترين سطح تماس را با آب دارد پس صفحه و اجزا بايد مقاومت بالايي در برابر آب و رطوبت داشته باشد .

روكش هاي اچ پي ال مقاومت بالايي در برابر آب و خراشيدگي داشته و براي استفاده در صفحات مناسب است در ساخت صفحات نبايد از نئوپان استفاده كرد. از ديگر روكش هايي كه براي صفحات استفاده مي شود ملامينه است كه قابليت خش پذيري زيادي دارد و براي صفحات كابينت چندان مناسب نيستند. بهترين پيشنهاد براي انتخاب صفحات كابينت ، صفحات ۳۲ ميلي متري mdf با روكش HPL است كه از لحاظ كيفيت و مقاومت ، قابل اطمينان است.

با اين توصيف ، بهترين انتخاب براي صفحات كابينت آشپزخانه كدام است؟

غير از موارد بالا ، به تازگي محصولات جديدي بنام پلي وود به بازار آمده از جنس چوب و پلاستيك با ضخامت ۳۲ تا ۴۵ ميلي متر . اين محصول طول عمر و مقاومت بالايي دارد . از مشخصات مهم آن مي توان به بدون درز بودن ، قابليت تعمير ، مقاومت در برابر حرارت و آتش ، مقاومت در برابر رطوبت و مواد شيميايي ، آنتي باكتريال بودن ، وزن كم و سبك ، ضد لك و بهداشتي بودن را نام برد كه با اين شرايط بهترين انتخاب براي “صفحات كابينت آشپزخانه” محسوب مي شوند .

براي انتخاب كابينت آشپزخانه ، چه نكاتي را بايد رعايت كنيم ؟

كابينت بيشتر فضاي آشپزخانه را مي پوشاند بنابراين لازم است اطلاعاتي درباره رنگ و طرح و نگهداري آن داشته باشيد . بطور خلاصه مي توان به اين نكات اشاره كرد:

۱- براي آشپزخانه هاي كم نور يا تاريك مي شود از سقف هاي كاذب استفاده كرد كه با لامپ كم مصرف و نورپردازي مناسب موجب زيبايي آشپزخانه مي گردد.

۲- اگر آپارتمان شما كوچك است مي توانيد قسمتي يا تمام پيشخوان آشپزخانه را به ميز نهار خوري اختصاص دهيد . اين نوع دكوراسيون هم خانه را بزرگتر نشان مي دهد و هم استفاده بيشتري از حداقل فضا ميكنيد .

۳- در مورد رنگ ها كه بسيار مهم هستند دقت داشته باشيد بيشتر از دو رنگ استفاده نكنيد . مثلا براي آشپزخانه كوچك و كم نور از رنگ هاي مكمل روشن و گرم يا سرد و گرم كه رنگ گرم غالب باشد استفاده كنيد . از رنگ هاي تند تا مي توانيد پرهيز كنيد چون بزودي باعث خستگي و تكراري جلوه كردن كابينت شده و ديگر از زيبايي آن لذت نمي بريد .

۴- اگر آشپزخانه سقفش كوتاه است از چوب با خطوط عمودي استفاده كنيد واگر سقف بلند است از طرح هاي با خطوط افقي استفاده كنيد. همچنين در آشپزخانه هايي كه سقف كوتاهي دارند مي توان HPL يا همان داخل قاب را چوبي انتخاب كرد كه راه هاي عمودي داشته باشد.

۵- در كابينت هايي كه در آنها MDF ساخته شده سعي كنيد از دو رنگ تجاوز نكنيد، ولي در كابينت هايي كه در آنها پروفيل (قاب دار) كار شده استفاده از دورنگ يا سه رنگي كه با هم هارموني داشته باشند، جذابيت بيشتري به كابينت آشپزخانه مي دهد .

۶- سعي كنيد در كابينت هاي پروفيل از HPL كركره اي استفاده نكنيد، زيرا اگر آلودگي و روغن موجود در آشپزخانه به شيار كركره ها نفوذ كند، تميز كردن آن بسيار دشوار يا گاهي غيرممكن است.

۷- اگر بدنه كابينت آشپزخانه را لترون انتخاب كرده ايد. فراموش نكنيد حتماً بدنه زير سينك خود را MDF استفاده كنيد.

۸- يراق آلات كابينت آشپزخانه هم به اندازه جنس بدنه آن اهميت دارد. يراق آلاتي انتخاب كنيد كه علاوه بر زيبايي و ظرافت، استحكام و دوام بالايي داشته باشد و يادتان باشد كه لولا هاي كابينت هم مثل درب هاي منزل به روغن كاري نياز دارند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 166
  • بازدید کلی : 1964
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی